Merkkracht is ons marketingmerk sinds 2003

Een krachtige positionering van uw organisatie binnen het concurrentieveld is van opportuun belang. De merkkrachtscan onderzoekt de potentiële merkkracht uw organisatie ten opzichte van de benchmark en ondersteunt hiermee de vindtocht naar dat ene unieke ingrediënt: uw merkmagie!

Deze zoektocht naar de unieke kenmerken van uw organisatie starten we met een aantal korte workshops en vindt plaats aan de hand van een drietrapsraket:

  • Bepalen van uw gewenste identiteit en imago. Hiervoor hebben we een waardenspel.
  • Onderzoeken van uw unieke merkkenmerken bij uw drie belangrijkste doelgroepen herkenbaar zijn en ze concreet benoemen.
  • Workshop voor directe toepassing van de merkkenmerken in de interne en externe (marketing)communicatie en het schrijven van een kordaat plan.

U krijgt hiermee de kans om uw onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie te bepalen. Gericht met uw doelgroep te communiceren en als organisatie c.q. werkgever u sterker op de markt te positioneren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via Contact.

Een positieve eerste indruk … Een goed beeldmerk, professionele huisstijl, campagne of toegankelijk vormgegeven site is als een venster op uw reputatie. 

Omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden hecht Draoidh sterk aan de symbolische waarde van ‘design’. Als je meer over design wil weten. Wij beschouwen ‘the business of an identity’ als kerndiscipline en bouwen met krachtige vernieuwende ideeën.

Internal branding

Medewerkers zijn de belangrijkste spil tussen bedrijf, merk en klant. Toch lukt het weinig bedrijven om hun merkbeloften te vertalen naar merk-attitudes voor de medewerkers. Internal branding heeft bij veel bedrijven geen prioriteit. Bedrijven blijken niet of onvoldoende aandacht te besteden aan hun ‘interne klanten’ en zo een heldere dienstverlening naar hunexterne klanten te krijgen. Draoidh ziet het als een uitdaging om via internal branding te verzekeren dat de medewerkers de merkbeloften aan de klant ook werkelijk inlossen. Tevreden medewerkers zijn gemiddeld 30 procent minder geneigd om het bedrijf te verlaten, wat aanzienlijke besparingen in loonkosten oplevert. Zeer gemotiveerde medewerkers maken 38  procent meer kans op een hoger dan gemiddelde productiviteit.

Citymarketing

Een voorbeeld: Almere, van taboemerk naar magiemerk? Een Japanse directeur van een in Almere gevestigde multinational zei eens in een interview dat zijn bedrijf niet in Almere gevestigd was, maar in Amsterdam-Almere:  “Nobody knows Almere, or wants to. De vraag is: Is Almere een taboemerk? Klik hier voor het interview met Marcel Kolder.