Verjonging van de cultuur bij GOODZO

Wie ben je? Waar ben je goed in? Wat ga je anders doen? Drie vragen die ons opkwamen. Marcel Kolder van Draoidh nam ons mee op reis naar onze eigen identiteit. Heel geleidelijk en toch snel, bijna zonder dat we het zelf doorhadden. Na drie ontmoetingen werd het duidelijk. We wisten het, maar het was niet tastbaar en dus deden we er niets concreets mee. Maar door Marcel konden we ineens handen en voeten geven aan onze identiteit; we zijn als een Italiaanse familie, streng en verbonden met elkaar. Marcel raakte ons met woord en beeld. Hieruit is zijn nieuwe verhalen en beelden ontstaan, ons logo is aangepast en we hebben een duidelijke visie en missie. Eentje die zit als een goede jas. Als in het goede leven.

Jo Vonck, directeur Goodzo
GOODZO-advertenties-2.jpg

Versleten organisatie. Zomer 2016 kwamen de nieuwe eigenaren van een wat ouder bedrijf in de IT bij ons langs. Het swingde niet, veel verloop, een versleten cultuur. Maar ze zagen veel kansen. Na een paar stevige workshops, cultuuronderzoek, analyses van een groeiende markt, het eigen leiderschap en de kansen van deze organisatie ontvouwde zich als vanzelf een route waar we een jaar keihard aan hebben gewerkt. Met een nieuwe visie, missie en unieke waarden kwam de communicatie aan de beurt.

Verjonging en groei. De communicatie ging volledig op de schop, van website tot de inrichting van het pand. We keken samen naar human resource management en de visie op markt en klant. Van buiten naar binnen. Hoe je de juiste jonge medewerkers kon werven, hoe je de complexe IT dienstverlening voor iedereen, zelfs voor je tante, helder kan maken vertalen? Een mega-klus voor een relatief klein bedrijf dat in die periode van 15 richting 100 man/vrouw wilde groeien. Dat gebeurt nu. Met een sterke company name en slogan. Good friends, good times, good company.

everyherohasastory
De medewerker voorop.
Deze campagne redde het net niet in het managementoverleg 😉 soms moet je jezelf beschermen te grappig te zijn.
disc-model-team.jpg
Human Resources reinvented. Human in IT.
Really good friends deserve really great chocolate

Terug naar projecten >

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s